De One Minute Manager werkt met topteams - Werken aan teams is investeren in groei - Ken Blanchard

De auteurs beschrijven het ontwikkelingsproces dat een manager doorloopt om van zichzelf en zijn medewerkers een topteam te maken. Een realistische stap-voor-stapgids, geschikt voor managers op elk niveau. Spreker(s): Ben Maasdam

€ 19,90 Incl. btw
Koop als download - €19,90


Luisterfragment


Teamwerk is mensenwerk en blijft de kern van vele werkprocessen – alle technologische ontwikkelingen ten spijt. Daarom blijft de methode die Ken Blanchard en Donald en Eunice Carew in dit boek uiteenzetten, een welkome aanvulling in de One Minute Managerreeks. De auteurs beschrijven het ontwikkelingsproces dat een manager doorloopt om van zichzelf en zijn medewerkers een topteam te maken. Elk team, aldus Blanchard, maakt vier fasen door:

1 oriëntatie, kennismaking en het eerste enthousiasme;
2 de eerste tegenslagen en teleurstelling;
3 integratie, hernieuwd en versterkt begrip van het team en de doelstellingen;
4 productie, effectiviteit en succes.

Doordat de auteurs ook oog hebben voor de onvermijdelijke tegenslagen en problemen, is dit een realistische stap-voor-stapgids, geschikt voor managers op elk niveau in elke bedrijfstak.

De luisterboeken van Business Contact voorzien in de grote behoefte van mensen in het bedrijfsleven om via cd – met name in de auto – kennis te nemen van de beste managementliteratuur. De parabels van Ken Blanchard bieden een bijzondere combinatie van entertainment en informatie, die uitermate geschikt is voor dit medium.

Inhoud
1. De One Minute Manager krijgt een telefoontje
2. Het probleem
3. Het belang van groepen
4. Kenmerken van topteams
5. Het belang van inzicht
6. Diagnose
7. Groepsdynamiek begrijpen
8. Fase 1: Oriëntatie
9. Fase 2: Onvrede
10. Fase 4: Productie
11. Fase 3: Integratie
12. Veranderingen in productiviteit en mentaliteit
13. Aanpassingsvermogen
14. De vier leiderschapstijlen
15. Taak- en groepsprocesfuncties
16. De ander iets leren
17. De concepten toepassen
18. De vragen beantwoorden
19. De weg naar empowerment realiseren
20. Wanneer van leiderschapstijl veranderen?
21. Terugval
22. Procesobservatie
23. Het begrijpen van groepsdynamiek
24. De manager als leraar
25. De nieuwe One Minute Managers
26. Delen met anderen
Uitgegeven door: AtlasContact
Oorspronkelijke uitgever: Uitgeverij BusinessContact
Spreker(s): Ben Maasdam

Geen reviews gevonden