ICT-wijzer voor uitgevers - Trends, projecten managen en samenwerken met ICT-leveranciers - Hans Lodders

Dit boek is bedoeld voor iedereen binnen de uitgeverij die te maken heeft ict-projecten: uitgevers, realisatiemanagers, ict-ers en het management. Spreker(s): Hans Lodders, Marije Rus

€ 27,30 Incl. btw
Koop als download - €27,30


Luisterfragment


Dat de invloed van ICT op uitgevers groot is wordt al jarenlang onderkend. Dat uitgevers ook vaak moeite hebben goed met ICT om te gaan wordt ook wel erkend, uitzonderingen natuurlijk daar gelaten.

Dit luisterboek zet daarom een aantal voor uitgevers relevante ICT trends op een rij en beschrijft de impact daarvan op uitgevers. Vast staat dat met deze trends de invloed van ICT op uitgevers voorlopig groot blijft en dat er derhalve nog veel ICT-projecten opgezet zullen blijven worden bij uitgevers. Vervolgens wordt dan ook dieper ingegaan op hoe je dergelijke projecten moet managen. Aangezien de impact van ICT op uitgevers groot is, zou je je kunnen afvragen of uitgevers zelf alle ICT kennis in huis zouden moeten hebben, of zich zouden moeten transformeren tot technologiebedrijven? Of beginnen technologieleveranciers misschien zelf uitgevers te worden?

In sommige gevallen is inderdaad sprake van dit soort vervagende grenzen. In andere gevallen wordt intensief samengewerkt of bestaat de ambitie samen te gaan werken. Uit onderzoek blijkt echter dat samenwerkingsverbanden tussen uitgevers en ICT-leveranciers de partijen vaak ‘overkomen’. Daarom gaat het luisterboek ook dieper in op het selecteren van ICT-partners en het opzetten van samenwerkingsverbanden tussen uitgevers en leveranciers.

Dit luisterboek is een wegwijzer voor uitgevers op het gebied van ICT-trends, het managen van dergelijke projecten en hoe je een samenwerking opbouwt met ICT-leveranciers. Het staat vol praktische tips, inzichten en meningen uit de praktijk, van zowel de auteur zelf als van uitgevers en leveranciers.

Inhoud
Inleiding
Hoofdstuk 1, deel 1: Achtergrond en trends
Hoofdstuk 1, deel 2: Het belang van ICT, samenwerkingen en projectmatig werken
Hoofdstuk 1, deel 3: Relevante technologische ontwikkelingen in de uitgeefbranche
Hoofdstuk 2, deel 1: Projecten managen
Hoofdstuk 2, deel 2: Wat is een project?
Hoofdstuk 2, deel 3: Hoe pak je een project aan?
Hoofdstuk 2, deel 4: Besturing per fase
Hoofdstuk 2, deel 5: Het Plan van Aanpak
Hoofdstuk 2, deel 6: Lessons learned in de praktijk van projectmanagement
Hoofdstuk 2, deel 7: Projectmanagement methodieken
Hoofdstuk 2, deel 8: Virtuele projectruimtes
Hoofdstuk 3, deel 1: Hoe ga je om met ict-leveranciers?
Hoofdstuk 3, deel 2: Make or buy in of outsourcen?
Hoofdstuk 3, deel 3: Hoe selecteer je de juiste ict-partner?
Hoofdstuk 3, deel 4: Hoe kom je tot een vruchtbare samenwerking?
Hoofdstuk 3, deel 5: De start van de feitelijke samenwerking
Hoofdstuk 4, deel 1: Tips een aanbevelingen uit de praktijk
Hoofdstuk 4, deel 2: Tips van uitgevers
Hoofdstuk 4, deel 3: Tips van ict-leveranciers en consultants
Colofon
Uitgegeven door: inct.publishing
Oorspronkelijke uitgever: InCT
Spreker(s): Hans Lodders, Marije Rus

Geen reviews gevonden



Speelduur: 3 uur 2 min

Grootte: 139 MB

ISBN: 9789461491459

Tags

e-commerce (13)
exclusief bij Luisterrijk (26)
ict (13)
InCT (1)
inct.publishing (2)
internet (13)
management algemeen (88)

Reviews

Geen reviews gevonden