Free - The Future of a Radical Price - Chris Anderson

Chris Anderson, bekend van het begrip Long Tail, leest zelf zijn revolutionaire bestseller 'Free' en legt uit hoe het nieuwe Gratis de markt radicaal verandert. Gratis download! Engelstalig. Spreker(s): Chris Anderson

€ 0,00 Incl. btw
Koop als download - €0,00


Luisterfragment


In zijn revolutionaire bestseller The Long Tail toont Chris Anderson hoe de onlinehandel nichemarkten creëert en consumenten een ongekende grote keuze aan producten kan bieden. Met Free schreef Anderson een onweerstaanbaar betoog waarin hij stelt dat bedrijven er in veel gevallen beter aan doen om hun producten of diensten gratis aan te bieden dan er geld voor te vragen. ‘Gratis' is niet alleen een promotionele stunt, maar tevens een businessstrategie.

De kosten om zaken op internet te produceren en te verdelen zijn nihil. Of een website nu één bezoeker per dag heeft of een miljoen, de kosten blijven vrijwel gelijk. Dat betekent dat je nu kunt experimenteren door het één gratis weg te geven in de hoop het ander er door te kunnen verkopen. De traditionele economie kan op geen enkele manier wedijveren met de bandbreedte, de verwerkingssnelheid en de opslagruimte van internet.

Chris Anderson laat in Free zien hoe je kunt concurreren met je concurrenten wanneer zij weggeven wat jij probeert te verkopen, en demonstreert hoe Gratis in het belang kan zijn van zowel consument als bedrijf. Free is een luisterboek waarin de luisteraar zich opnieuw kan laven aan Andersons vernieuwende ideeën en dat ons leert wat out of the box thinking daadwerkelijk inhoudt.


In Free, Chris Anderson explores this radical idea for the new global economy and demonstrates how this revolutionary price can be harnessed for the benefit of consumers and businesses alike.

Inhoud
Prologue
Chapter 1: The Birth of Free

What Is Free?
Chapter 2: Free 101
Chapter 3: The History of Free
Chapter 4: The Psychology of Free

Digital Free
Chapter 5: Too Cheap to Matter
Chapter 6: Information Wants to Be Free
Chapter 7: Competing with Free
Chapter 8: Demonetization
Chapter 9: The New Media Models
Chapter 10: How Big is the Free Economy

Freakonomics and The Free World
Chapter 11: Econ 000
Chapter 12: Non-Monetary Economies
Chapter 13: Waste is Good Sometimes
Chapter 14: The Free World
Chapter 15: Imagine Abundance
Chapter 16: You Get What You Pay For
Coda: Free In a Time of Economic Crisis
Appendix A: Free Rules - The Ten Principles of Abundance Thinking
Appendix B: Freemium Tactics - Finding a Freemium Model That Works for You
Appendix C: Fify Business Models Build on Free
Uitgegeven door: Chris Anderson
Oorspronkelijke uitgever: Hyperion Books
Spreker(s): Chris Anderson

Geen reviews gevonden